Urozmaicona dieta jest podstawą do dobrego samopoczucia i posiadania energii na cały dzień

Urozmaicona dieta jest podstawą do dobrego samopoczucia i posiadania energii na cały dzień. Chcąc zapewnić dzieciom pożywny posiłek do szkoły czy jako śniadanie w postaci kanapek, eksperymentujemy z różnymi dodatkami. Pasty kanapkowe, dzięki swojej gładkiej konsystencji, są wyjątkowo lubiane nawet przez niejadków, a stwarzają możliwość przemycenia do diety dziecka jeszcze większej ilości składników odżywczych w przystępnej formie.

Zdrowe i proste pasty

Wykonanie przedstawionych poniżej past nie jest problematyczne i gotową pastę otrzymać można naprawdę łatwo. Są stworzone ze zdrowych składników korzystnie wpływających na zdrowie, a dodatkowo cechują się wyjątkowym smakiem. Kanapki z dodatkiem takiej oto pasty to świetny pomysł na śniadanie, lunch, podwieczorek czy lekką kolację. Dodatkowo, kanapki z pastami można dowolnie modyfikować, zmieniając rodzaj pieczywa, czy dodając inne dodatki jak plasterki pomidora, cebulę, świeżą bazylię.

Pasta z ciecierzycy ze szpinakiem

Składniki:

  • 100 g ciecierzycy (ugotowanej);
  • liście świeżego szpinaku (około 20 g);
  • pół ząbka czosnku;
  • około ¼ szklanki oliwy (można zmniejszyć lub zwiększyć w zależności od preferowanej konsystencji)
  • kilka kropel soku z cytryny;
  • sól do smaku.

Ugotowaną ciecierzycę należy dokładnie zblendować, aby nie pozostawić drobnych kawałeczków. Następnie dodać szpinak oraz przeciśnięty przez praskę czosnek i ponownie blendować, aż całość dobrze się połączy. W trakcie dodawać stopniowo oliwę, patrząc, czy uzyskana konsystencja nam odpowiada. Na koniec do całość doprawić solą oraz dodać kilka kropel soku wyciśniętego z cytryny.

Pasta z soczewicy i papryki

Składniki:

  • średniej wielkości papryka;
  • 1/3 szklanki soczewicy czerwonej;
  • cebula;
  • oliwa;
  • sól do smaku;
  • opcjonalnie mielona papryka.

Soczewicę ugotować (aż do odparowania wody), a w tym czasie umytą i pokrojoną paprykę bez gniazd nasiennych ułożyć na blaszce do pieczenia razem z pokrojoną w ćwiartki cebulą. Całość polać oliwą i piec przez pół godziny w temperaturze 190 stopni. Następnie z papryki zdjąć skórę i przełożyć do blendera. Łączyć razem z soczewicą i cebulą, a na koniec dodać sól i mieloną paprykę. Jeśli całość jest zbyt gęsta i trudna do połączenia można dolać nieco oliwy podczas blendowania, aby usprawnić ten proces.

Pasty są świetne do podawania dzieciom, a dodatkowo gotowe przepisy można zmieniać lub urozmaicać nowymi przyprawami, przez co nigdy się nie nudzą. Pasty kanapkowe mają też ładne kolory, przez co gotowa kanapka jest apetycznie wyglądająca – dzieci po prostu chętniej po nią sięgną. Próbuj różnych past i sprawdź, co najlepiej wpasuje się w gust Twojego malucha!

Food obraz autorstwa valeria_aksakova - www.freepik.com